24 Aralık 2020 Perşembe

Kelime oyunu 4

 

Mutluluğun Tadı

Bir gezi defterim vardır, içi keşfettiğim şehirlerle dolu. Tarihini, kültürünü ve gezi sırasında gördüğüm ne varsa yazarım ben bu şehirlerin. Şimdi ise içimi dökmek için açıyorum boş gördüğüm sayfaları, alıyorum elime kalemimi ve yazdıkça yazasım geliyor.

Ben yaşamım boyunca başka hayatlar diledim. Sahip olduklarıma ne teşekkür ettim ne de emek verdim. Kendimi yollarda bulacağımı sanıyorken bir yabancının evinde yatılıya kalır gibi hissettim. Fakat bir sabah gözlerimi farkındalığa açtım, başladım değişmeye ve kırdıklarımı tamir etmeye.

Hayatımın kaç yılı böyle geçti bilmiyorum. İnsan koşulsuz sevgiyle tanıştığı vakit perdenin arkasını görebiliyor artık. Sözlerin gücünü, bakışların anlamını ve bir tebessümün neleri anlattığını…

En küçük alışkanlıklarımdan başladım bu değişime, günaydın dedim kapıcıya, yem attım parktaki kuşlara, kahveyle başlamayı bıraktım güne, farklı baharatlar kattım yemeklerime, bozdum her bir günün beni esir almış rutinlerini.

Sevgi kilidim her şeye açılmış gibi. Geçen gün de bahçeden papatyalar topladım, hayata tutunmaya çalışan kökleriyle. Bir avuç su içinde yaşattım onları, vazoyla birlikte ağladılar. Solmuş çiçekleri fark ettiğim vakit, evinden koparılmanın ne demek olduğunu gördüm. Sonra çiçekleri bahçelerde özgür bıraktım. Onları ellerimde değil gönlümde büyütmeye başladım.

Anladım ki bakış açısından ibaretmiş hayat. Bu dünyayı doya doya sevmeyi çok sevdim. Mutluluğun tadını aldığım vakit her bir tarife kattım onu. Atilla İlhan’ın bir şiiri gibiydim.

 “Üstüme varma bulutları tutamam
  Böyle paldır küldür gideceklerdir
  Gelmezsen fark etmez kimseyi aramam
  Asıl sevdiklerim en içimdekilerdir
  Onlarla yaşarım eğer yaşarsam
  
 Olur mu gecemi yeşile çalmak
 Yıldız çivilemek parmak uçlarıma
 Ölüm kadar çabuksa eğer yaşamak
 Hiç doğmamayı isterdim ama
 Bir kere doğmuşum ölmek yasak”
 

Defterin beni içine çeken sayfalarını bir şiirle sonlandırarak kapattım. İşte bir gezi defterinin değişimi böyle oldu.  

 

33 yorum:

  1. heeey oleeey az önce blogunda son iki yazını okumuştum, kelime oyununu yeni yazmışsın heyoooo sevindim, sen güzel öyküler yazıyon, her hafta katıl yaaa uygun olursan, hatta sen de kelime ver biz de yazarız senin kelimelerinlee, şimdi yazının yorumlarına koyayım linkini, okumaya sonra gelceeem :)

    YanıtlaSil
  2. Okuduğum pek çok yazıda haftanın kelimelerinin hayata farklı bir bakış açısı kazandırmak gibi aynı tema üzerinde yoğunlaştığını fark ettim. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelimeler bazılarımızın aklına bu temayı getirdi sanırım:) Teşekkür ederim:)

      Sil
  3. Rutinler...
    Arada değiştirmek lazım evet.
    Güzel yazı güzel bir bakış açısı.
    :)

    YanıtlaSil
  4. Ben de beğendim. Bu haftanın kelimeleri genelde nedense hayat ile ilgili yazilar ortaya cikardi😉

    YanıtlaSil
  5. "Geçen gün de bahçeden papatyalar topladım, hayata tutunmaya çalışan kökleriyle. Bir avuç su içinde yaşattım onları, vazoyla birlikte ağladılar." Bu cümleyi ayrıca öne çıkarmak istedim. İyi ki bloguma izini bırakmış dediklerimdensin. Kaleminin önünün çok ama çok açık olduğunu düşünmekteyim. Dilerim bir çok potansiyelli genç gibi, zaman zaman ara versen de terk etmezsin.:)

    YanıtlaSil
  6. İçine şiir kaçmış yazılar güzeldir. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. eveey eveeey yoksa bakıç acısı olur de miiii :) bu kez değişikli öykü yazmışsın güzeeel :)

    YanıtlaSil
  8. anlam arayan blogunun mutluluk yazısına yorum yapmışsın yaaa bak yorumunun cevabında sana bişi demişleer :)

    YanıtlaSil
  9. Mutluluk çok kısa sürüyor bu dünyada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek öyle gelmiyor bana aslında, dediğim gibi bakış açısından ibaret sanki:)

      Sil
  10. Çok tanıdık geldi yazınız, kendimden çok şey buldum, o yüzden bu haftaki favori yazım diyebilirim. Ben çok sevdim.

    YanıtlaSil
  11. Hiç şaşırmadım sevgili İlkay hanım :) Acaba neden neden?? :))

    YanıtlaSil
  12. Sanırm hep başka hayatlara bir özlem var insanın içinde. Oysa yaşadıkları hayatı güzelleştirmek çok daha mümkünken. Ya da o hayatın güzelliklerini keşfedebilmek...kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  13. Bakış açımızı değiştirebilmek gerekiyor hayatın her alanında.

    YanıtlaSil
  14. Yazacağımm en kısa zamanda! Tesekkur ederim:)

    YanıtlaSil
  15. Değişim güzeldir, keyifle okudum, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  16. Rotasını dış dünyadan iç dünyaya çevirmiş bir gezi defteri :) Yeni yılın ilk zamanlarında bakarken bu metne, iyi insana dönüşmek isteyen birinin "yeni yıl niyetleri" olabileceğini düşündüm. Bir kapıcıya ya da karşımızdan gelen herhangi birine -elbette yanımızdakine de- sade bir "günaydın" veya "merhaba" demek biraz olsun iyi bir insan yapmaz mı bizi :) İnsanların birbirlerinin duvar değil, insan olduklarını anlayacakları bir yıl olmasını diliyorum 2021'in :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil